"oktatás" címkéjű cikkeink

  • Akadálymentes oktatás nélkül nincs társadalmi befogadás!
    2012. 04. 24.

    Akadálymentes oktatás nélkül nincs társadalmi befogadás!

    dr. Kósa Ádám sajtóközleménye - Kósa Ádám fideszes EP-képviselő zárszavával végződött az Európai Parlamentben a befogadó oktatás témakörében szervezett kerekasztal beszélgetés, amelyet Katarina Nevedalova szlovák képviselőtársával közösen szervezett. Kósa felhívta a figyelmet a fogyatékossággal élő diákok és tanulók problémáira, megjegyezve, hogy befogadásuk nélkül nem képzelhető el a nagyobb fokú foglalkoztatottság sem.
    Tovább »

  • Elfogadták Tőkés László jelentését az európai felsőoktatási rendszerek modernizációjáról
    2012. 04. 24.

    Elfogadták Tőkés László jelentését az európai felsőoktatási rendszerek modernizációjáról

    Az Európai Parlament Kulturális és Oktatási Bizottsága (CULT) Tőkés László erdélyi képviselőt bízta meg azzal, hogy az Európai Bizottság 2011. szeptemberi, az európai felsőoktatási rendszerek modernizációjáról szóló közleménye alapján jelentést készítsen. Legutóbbi ülésnapján az Európai Parlament szinte az összes frakció teljes egyetértésével szavazta meg a dokumentumot. A jelentéshez Kósa Ádám néppárti európai parlamenti képviselő számos módosító javaslatot nyújtott be, amelyek többsége beépült a végleges szövegbe.
    Tovább »

  • Befogadó oktatással és munkahelyteremtéssel a fogyatékossággal élőkért
    2011. 10. 25.

    Befogadó oktatással és munkahelyteremtéssel a fogyatékossággal élőkért

    Dr. Kósa Ádám sajtóközleménye - Az Európai Parlament mai strasbourgi plenáris ülésén nagy többséggel megszavazták Kósa Ádám fideszes európai parlamenti képviselő saját kezdeményezésű jelentését a fogyatékossággal élő emberek mobilitásáról és társadalmi befogadásáról. "A mintegy 80 millió fogyatékossággal élő európai polgár társadalmi befogadása és munkaerőpiaci integrálása elengedhetetlen az európai gazdaság fenntarthatóságának biztosítása érdekében" - mutatott rá a néppárti jelentéstevő. A dokumentum ennek érdekében forradalmi megközelítést alkalmaz a fogyatékossággal élő emberek irányába - akadálymentes hozzáférést, valamint a siketek és hallássérültek számára speciális kommunikációs megoldásokat javasol, illetve egy befogadó oktatási rendszer kialakítását szorgalmazza.
    Tovább »

Oldalak: